استاندار ایلام گفت: از اربعین سال گذشته تاکنون زیرساخت‌های مناسبی برای استقبال از زائران عتبات عالیات انجام‌شده و برخی فعالیت‌های دیگر هم در حال تکمیل شدن است.

«محمدرضا مروارید» در جلسه‌ی شورای فرهنگ عمومی استان اظهار کرد: با توجه به شیعه بودن و علاقه‌مندی مردم استان به امام‌حسین(ع) ماه محرم و صفر فرصت بسیار خوبی برای نهادینه کردن امربه‌معروف و نهی از منکر و روحیه‌ی عاشورایی به‌خصوص در بین قشر جوان است.

 

وی بابیان این‌که تشکیل کمیته‌ی گسترش و نهادینه کردن فرهنگ قرآنی در استان ضروری است، افزود: وجود 900 هیئت مذهبی در استان ظرفیت بسیار خوبی نهادینه کردن فرهنگ دینی در استان است و می‌توان با اقدامات درست و دقیق نتیجه مطلوب گرفت.

 

مروارید با تأکید بر این‌که در بحث اربعین، گمرک و راهداری مشکلاتی وجود دارد که با تلاش مسئولان استان این کوتاهی‌ها در حال برطرف شدن است، خاطرنشان کرد: در حد توان از سال گذشته تاکنون زیرساخت‌ها در مسیر زائران عتبات عالیات برای اربعین آماده‌ شده و سعی در توسعه آن داریم.

 

در ادامه «حسین کلانتری»، معاون سیاسی و امنیتی استانداری ایلام نیز اظهار کرد: شورای عالی قرآن و گسترش این فریضه در جامعه و استان نیازمند مدیریت درست و انجام برنامه‌های دقیق است و باید کمیته‌ی قرآن برای این موضوع فعال شود چرا فرهنگ قرآنی یک بحث بسیار مهم و تأثیرگذار در جامعه است.

 

وی بابیان این‌که از اربعین سال گذشته اقدامات خوبی برای توسعه زیرساخت‌ها برای تردد زائران در اربعین شده اما این به این معنا نیست که جای کار وجود ندارد، افزود: توسعه‌ی جاده‌ها، ایجاد پارکینگ برای خودروها و روشنایی پل زائر تا پایانه به طول 11 کیلومتر و ایجاد سرویس‌های بهداشتی از جمله فعالیت‌های انجام‌شده برای اربعین امسال است.

 

کلانتری با تأکید بر این‌که امسال تدابیر بسیار خوبی برای مدیریت زائران اربعین اندیشیده شده است، خاطرنشان کرد: امسال حضور و تردد زائران از مرز مهران بیشتر خواهد بود و به همان اندازه مسئولیت همه‌ی ما سنگین‌تر است.

 

معاون سیاسی و امنیتی استاندار ایلام خاطرنشان کرد: گیت‌های ورود و خروج در مرز مهران از 18 عدد به 96 عدد افزایش پیداکرده‌ که قطعاً در تسهیل عبور مرور زائران تأثیرگذار خواهد بود.